Zamieszczone przez dominrulez
Zobacz wpis
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dodam, że obecnie mam Lesjo 20 i nie wiem, moze mi pękły już (dobre 4 lata jeżdżę) i oryginalne amory. Dlatego chce teraz kupić też nowe amorki i najlepiej osłony amora nowe, pasujące do wszystkiego. Przód mam też zmieniony, na jakieś no-name najtansze - amory, sprezyny i trzyma 40cm).
Czy ktoś wymianiał całość tyłu (amory, spreżyny, osłony, gumy) w kombii z LPG i mający te same problemy i jest zadowolony z efektu (żeby było 40-40,5cm na tyle)?
Komentarz
-
-
tu jest mój wpis z fotkami https://forum.octaviaclub.pl/forum/o...01#post2535901 Obecnie mam Lesjo 19
Możesz też zerknąć do kolegów ze wschodu na różne zestawienia https://www.drive2.ru/b/1878146/
Komentarz
-
-
Ktoś Ci odpowiedział w koncu? bo ja tez chce użyć tych podkładek przy wymianie na Lesjo 20 i pytanie jakie do tego dobrać amorki na tył?Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpisNiechcę czytać 134 stron - a czy ktoś stosował gumy podwyższające na tył jak ta sprawa wygląda. np coś takiego
http://allegro.pl/guma-podwyzszajaca...677032894.html
Komentarz
-
-
Wymieniłem gumy góra i dół na BORSEHUNG. Amortyzatory nie ruszane, wymienione tylko odboje. Nadal trzyma ok. 41,5 cm. W sierpniu wyjazd nad morze z pełnym bagażnikiem to zobaczymyZamieszczone przez MatiCPK Zobacz wpis
Jakie gumy talerzowe dałeś? Te 29mm? Czy oryginalne 9mm? Amorek stary? Czy jakiś nowy?
Ostatnio edytowany przez dominrulez; 41587.
Komentarz
-
-
Dominik dasz radęZamieszczone przez dominrulez Zobacz wpisW sierpniu wyjazd nad morze z pełnym bagażnikiem to zobaczymy

Cappuccino zawsze dają radę
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Na czym trzyma Ci 41,5? Lesjo 20? Masz LPG, kombii? (nie doczytałem, masz kombiiZamieszczone przez dominrulez Zobacz wpis
Wymieniłem gumy góra i dół na BORSEHUNG. Amortyzatory nie ruszane, wymienione tylko odboje. Nadal trzyma ok. 41,5 cm. W sierpniu wyjazd nad morze z pełnym bagażnikiem to zobaczymy
)
Ta idzie na dół? https://allegro.pl/oferta/podkladka-...7d-10849833058
Ja mam taką na górę tylko, ale dokupie te na dół.
Komentarz
-
-
Dziękuję! Super ta galeria, tylko same HB widzę.Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpistu jest mój wpis z fotkami https://forum.octaviaclub.pl/forum/o...01#post2535901 Obecnie mam Lesjo 19
Możesz też zerknąć do kolegów ze wschodu na różne zestawienia https://www.drive2.ru/b/1878146/
Komentarz
-
-
Masz taki wynik na pusto czy z zapasem, hakiem i jakimiś pierdołami? Wymieniałeś sprężyny talerzowe gumowe przy wymianie sprężyn?Zamieszczone przez rodaczek Zobacz wpisTo wrzuć do siebie Monroe SP 3349. Ja mam te zamontowane i mam tak ok. 41cm tylko nie mam gazu.
Czy ktoś wrzucał te sprężyny talerzowe 29mm?
Ciągle myślę, czy wrzucić Lesjo 20 + sprężyny talerzowe 29mm które już mam, czy Monroe 3349 i standardowe sprężyny.
Komentarz
-
-
MatiCPK. Mam te sprężyny od kilku lat. Teraz już nie mierzę jaka jest wysokość, ale nie mam problemów przy dwóch dorosłych na tyle i pełnym bagażniku. Haka nie mam. Mierzone z kołem zapasowym i jak to nazwałeś z pierdołami w bagarku. Wymieniałem same sprężyny. Amory nadal fabryczne. Ostatnio wymieniłem też spr. z przodu też na Monroe SP 3290.
Komentarz
-
-
Dzieki za odp, ja mam te sprezyny talerzowe 29mm, wiec calosc pojdzie 2cm w gore. Decyduje sie na Lesjo 20 do tego zestawu, mam nadzieje ze bedzie trzymal 40cm...dam znac. Chyba nikt takiej onfiguracji nie robił. BTW, na dole spreżyna ma jakas podkladke? Czy tylko u góry ta guma? Zakupilem ale nie wiem czy nie odesle cos takiego:https://allegro.pl/oferta/oryginalna...7d-10849832759Zamieszczone przez rodaczek Zobacz wpisMatiCPK. Mam te sprężyny od kilku lat. Teraz już nie mierzę jaka jest wysokość, ale nie mam problemów przy dwóch dorosłych na tyle i pełnym bagażniku. Haka nie mam. Mierzone z kołem zapasowym i jak to nazwałeś z pierdołami w bagarku. Wymieniałem same sprężyny. Amory nadal fabryczne. Ostatnio wymieniłem też spr. z przodu też na Monroe SP 3290.
Komentarz
-
-
No i po wymianie na Lesjo 20 HD. Z 36cm wskoczyło na niecałe 37,7cm. Kombi+LPG+hak bez dodatkowego obciążenia tylko zalany paliwemi gazem. Efekt nie satysfakcjonuje mnie do końca więc prawdopodobnie pójdzie w przyszłości zmiana na Monroe. Chyba, że to wina amortyzatorów, albo jeszcze jakiegoś ustrojstwa.
Komentarz
-
-
Ale lipa, dlatego ja bede dawał te podwyższane gumowe sprezyny. Amorki nowe dawałeś? Jaki przebieg?Zamieszczone przez clawien Zobacz wpisNo i po wymianie na Lesjo 20 HD. Z 36cm wskoczyło na niecałe 37,7cm. Kombi+LPG+hak bez dodatkowego obciążenia tylko zalany paliwemi gazem. Efekt nie satysfakcjonuje mnie do końca więc prawdopodobnie pójdzie w przyszłości zmiana na Monroe. Chyba, że to wina amortyzatorów, albo jeszcze jakiegoś ustrojstwa.
Komentarz
-
-
Hmm, ciekawa sprawa. U mnie są takie same warunki, tylko nie kombi a liftback - po wymianie było wyżej.Zamieszczone przez clawien Zobacz wpisNo i po wymianie na Lesjo 20 HD. Z 36cm wskoczyło na niecałe 37,7cm. Kombi+LPG+hak bez dodatkowego obciążenia tylko zalany paliwemi gazem.
Może coś na przestrzeni lat zmienili w parametrach tych sprężyn - cholera wie...
Zostaje jeszcze opcja ze zmianą podkładek gumowych. Kiedyś takowe kupiłem, ale póki co (kilka lat) ich nie zamontowałem - choć może kiedyś przyjdzie ten dzień
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Tylko sprężyny były wymieniane. Przebieg 172000. Z tyłu na haku najbardziej widać jak poszedł do góry. Nie ma motorówki, nie obija się już o cokolwiek, ale te 1,5 cm jeszcze byłoby mile widziane. Teraz się zastanawiam czy to kwestia samego Lesjo 20 czy właśnie amortyzatorów zużytych.Zamieszczone przez MatiCPK Zobacz wpis
Ale lipa, dlatego ja bede dawał te podwyższane gumowe sprezyny. Amorki nowe dawałeś? Jaki przebieg?
Komentarz
-
-
Właśnie takie jak w linku na dół dałem.Zamieszczone przez MatiCPK Zobacz wpis
Na czym trzyma Ci 41,5? Lesjo 20? Masz LPG, kombii? (nie doczytałem, masz kombii
)
Ta idzie na dół? https://allegro.pl/oferta/podkladka-...7d-10849833058
Ja mam taką na górę tylko, ale dokupie te na dół.
Komentarz
-
-
Ja amortyzatorów nie zmieniałem, zostały fabryczne, wymieniłem tylko odboje na Topran 113 449.Zamieszczone przez MatiCPK Zobacz wpisCzy ktoś jest w stanie mi pomóc w doradzeniu jakie odboje na tył kupić by pasowały do OII Tour 2011 combii? Amorki KYB Excel G 344459, bo z tego co czytam KYB Ultra SR 354006
są do zawieszeń typu sport.
Komentarz
-
-
Posiadam OII 1.6LPG od niedawna i jak wielu narzekałem na miękki tył (sprężyny z jedną białą kropką czyli najmiększe) nie mogę zrozumieć jak dealer wypuścił takie auto, dwie osoby z tyłu i koła schowane w nadkola, po zmianie sprężyn nie to auto
nie zdawałem sobie sprawy, że sama zmiana samych sprężyn tyle daje, wreszcie skoda jedzie jak normalne auto i nie lata po drodze jak stary fiat...
Komentarz
-
-
O wypraszam sobieZamieszczone przez Gigi Zobacz wpiswreszcie skoda jedzie jak normalne auto i nie lata po drodze jak stary fiat...

swego czasu podróżowaliśmy z moim Tatkiem FSO 1500 wyposażonym w jedno dodatkowe pióro z wozu ŻUK i było petarda.
500 kg na pokładzie nie robiło na FIACIORZE żadnego wrażenia.


...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Zawsze myślałem, że za jakość prowadzenia tyłu odpowiadają głównie amortyzatory a tu wielkie moje zaskoczenie jaki wpływ ma odpowiednia charakterystyka sprężyn.
Dodam, że miejsce jednej białej kropki poszły używane spręży z kombi TDI z jedną białą i jedna pomarańczową kropką. Auto stoi równo, nie mam już efektu motorówki a przede wszystkim auto normalnie się prowadzi. Miałem już jechać na zbieżność bo auto myszkowało przy wyższych prędkościach (jest sporo postów temacie i wszyscy winę zrzucają na zbieżność) - teraz idzie jak po szynie
Zbieżność oczywiście dla świętego spokoju też sprawdzę, następnym krokiem teraz będzie podejście do problemu z falowaniem obrotów i wymiana ogranicznika drzwi...
Komentarz
-
-
Ja jestem przed wymiana samodzielna amorków tył, wybór padł na KYB Excel G 344459, do tego nowe odboje i kielichy mocowania górnego do nadwozia w które wchodzą odboje wraz z śrubami, sprężyny Lesjo 20, sprężyny talerzowe nowe na dół do gniazda wahacza a na górę dam z małym ryzykiem te gumy podwyższane 29mm z allegro dedykowane niby pod ten model. Ale boję się, że będzie słabo się trzymać, ale chyba nie wysunie się, bo ciągle będzie dociśnięta. Opowiadał o tym problemie i dorabiał specjalne tuleje w górne gniazda na kanale TajoActing w filmie Wymiana odbojników Skoda Octavia II tył + podniesienie tylnego zawieszenia - uwagi. Ja kupiłem takie same gumy na górę i myślę, że w kombii z gazem przy nowych amorkach i sprężynach Lejso 20 będę miał 41cm na co liczę (przód mam na 40 obecnie a tył 35 na starych Lesjo 20 - 5 letnich na oryginalnych gumach).
Dam znać jak wyszło i wymiary.
Komentarz
-
-
Ekhm, no to zaszalałem
3 lata temu (06.10.2018, 18:41) umieściłem ten wpis (fragmenty):
Za to wczoraj rzutem na taśmę założyłem Monroe SP3349; czyli coś ekstremalnego.Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpiswczoraj zakupione Lesjofors LS4285720, dzisiaj założone
Pacjent to O2 2008 1Z3 1.6BSE + gaz + hak (przed FL, nie Tour). Do kompletu w bagażniku normalny zapas + żaba.
Póki co po 100km L/P ~388mm - prawdę powiedziawszy spodziewałem się kilku mm więcej. Sam jestem ciekaw, jak wypadną kolejne pomiary.
Generalnie po tych trzech latach "20stki" trochę siadły; a w sytuacjach, gdy w bagażniku lub na tylnej kanapie pojawiało się dodatkowe obciążenie to tył szedł w okolice 36cm.
Zatem decyzja o wymianie i padło na wspomniane SP3349.
Pierwsze opuszczenie auta: 43,5 / 44 - aż takiego hardcoru się nie spodziewałem. Krótka jazda testowa i jest 42,5 / 43
To nadal trochę za dużo. Czas pokarze, jak ( i czy) te sprężyny jeszcze usiądą; póki co będę testował.
Same wrażenia z jazdy pozytywne - odczuwa się usztywnienie zawieszenia; ale nie jest to kamień,
Muszę podjechać na SKP, aby ustawić światła, bo aktualnie - po podniesieniu się tyłu - świecą dość nisko.
Ciąg dalszy nastąpi
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zmieniłem trochę strategię i nie założyłem tych podkładek podwyższanych, bo jak zauważył na swoich filmikach TajoActing bodajże na YT jak robił tył w swojej O2 to potrzebne są metalowe tuleje, bo wystaje ta podwyższana guma za oryginalne wypustki w podwoziu, by stabilizować sprężynę. Dałem starą podkładkę z obciętym kołnierzem (sama podkładka 9mm z wyciętym nożykiem do tapet kołnierzem) plus nowa 9mm dedytkowana do tego modelu - razem teoretycznie 18mm (vs 29 ta niezatabilna), co dawało max tej wypustki w podwoziu, przez co czułem się bezpieczniej zakładając sprężyny Lesjo20. Po opuszczeniu auta, miłe zaskoczenie - z 35/36 (na oryginalnych gumach i lesjo20 po 5 latach jazdy na nich) wynik 40 - czyli taki sam jak z przodu (na jakichs najtanszych sprezynach i amorkach pod ten model, choc uwazam ze sa zle, bo potrafi na pusto pod 41 miec przod). Po przejazdzce i nocy entuzjazm opadl, wynik na pusto w okolicy 38,5-39. Jezdze czesto z bagazem okolo 150kg rozlozonym w bagazniku rownomiernie, to siedzi obecnie na poziomie 37-37,5 tył, przod 40. Nie wyglada tak tragicznie jak przed wymiana - przod 40/41 tył 35-36Zamieszczone przez 25mj6 Zobacz wpisI jak wrażenia po wymianie?
WIec jestem zadowolony, choc nie osiagnałem do konca złotego środka.
PS Jesli chce ktos odkupić nieuzywane podkładki 29mm pod ten model w lepszej cenie niz na allegro to zapraszam.
Komentarz
-
Komentarz